XOGAR A PENSAR
Este curso imos facer, de cando en vez, algunha sesión de "Xogar a pensar" que nos servirá para traballar habilidades tan importantes como a observación, análise, descripción, comparación....
Para a primeira de todas utilizamos o famoso cadro de Vincent Van Gogh "La noche Estrellada"
En la primera sesión, centrámonos en observar moito o cadro, describilo con precisión e tentar imaxinar o nome que lle puxo o seu pintor. Esta foi a conversa que tivemos:
Roque: he
visto casas
Mateo: es una
ciudad
Yara: hay
círculos
Marta: los
círculos parecen la luna llena
Antón: veo un
remolino
Profe: ¿qué
creis que puede ser?
Antón: el
viento
Gonzalo: veo
una torre
Marta: no es
una torre, es un tronco
Gonzalo: un
tronco tendría todo pegado
Malena: no
tiene rizos, entonces no es un árbol
Martín: me
parece un árbol
Roque: a mí
me parece una piedra-torre muy alta
Gabriela: hay
una montaña
Sara: yo veo
un castillo
Pancho: veo
una estrella
Profe: ¿hay
gente en este cuadro?
Gonzalo: está
en las casas
Profe: ¿Cómo
sabemos eso?
Roque: creo
que están cenando con sus amigos
Profe: ¿Cuándo se cena?
Roque: por la noche, porque es de noche
Malena: en algunas casas hay luces
Profe: y si estuvierais en ese sitio, ¿tendríais frío o
calor?
Isabela: frío porque es de noche
Alvaro: porque la luna creo que es fría
POSIBLES NOMBRES PARA EL CUADRO:
Sara: Luna o Noche
que está durmiendo la gente porque tiene mucho sueño
Antón: Luna
llena
Mateo: Torre
Malena: Noche
lunar
Layla: Castillo
María: Círculos
de estrellas
Marta: Frío
Yara: Un
sol
Isabela: Noche
lunar
Daniela: Nochita
Gonzalo: Noche
Alvaro: La ciudad de noche
Gabriela: Montaña
Diego: Luna
Paula: Círculos
Xa vedes que non estabamos desencaminados.
O seguinte paso foi convertirnos en pintores e tentar de copiar o cadro como o fixera Van Gogh. E este foi o resultado:
Para ser a nosa primeira práctica de "Xogar a pensar" non estivo nada mal!
Así que a segunda, complicámolo algo máis...
Apareceu en clase esta sorpresa. E cando a despatamos, descubrimos unha caixa chea de auga y varios obxectos o seu redor. Pronto entraron ganas de averiguar qué pasaría si metíamos esas cosas na auga....
Fixámonos nos tamaños, nas formas, materiais, ..... Foi difícil extraer conclusións definitivas, pois o barquiño de papel primeiro flotaba e despóis afundiuse.... E o tarro de cristal flotaba un pouquiño nada máis, pero cheo de auga ía máis para o fondo.... Sí cremos que os corchos flotan sempre sexan do tamaño que sexan; que as moedas sempre se afunden, e que a madeira e o plástico flotan (polo menos as cosas que temos en clase...)
Despóis tratamos de deixar recordo da sesión facendo un pequeño traballo que os deixamos ver:
ESTÁ CLARÍSIMO QUE APRENDEMOS MOITO CON ESTAS SESIÓNS, ASÍ QUE TEREMOS QUE FACER MÁIS....
No hay comentarios:
Publicar un comentario